Duhovni reality show - Velika Tišina

Hvaljen Isus i Marija!

Nisam fan reality showa, zapravo mrzim ih iz dna duše, a još sam manje fan BBC-a, zbog njihove antikršćanske nastrojenosti ali njih ne mrzim toliko, nego ih žalim, jer su dužni oblikovati sliku svijeta kako to lobiji traže od njih. No, svugdje ima iznimki tako i ovdje.

Jedna prijatelj moje prijateljice kojeg svojedobno upoznah u Međugorju prošle godine (sada je i moj prijatelj) i negdje mi se zalomio njegov mail na mailing listi gmaila, pa mi je preko gtalk dao youtube link na BBC dokumentarac "The Big Silence" ili u mom slobodnom prijevodu "Velika tišina". (opaska: jeste li primijetili kako naši svaki naziv stranog film, bilo igrani, bilo dokumentarac, prevedu u nešto što praktički nema veze s originalnim naslovom? Mislim da bi ovaj preveli "Šum nečujnog". :) ) Sinoć ga, nakon što sam gledanje odgađao više od mjesec dana, pogledah u komadu i ostadoh bez riječi.
Što se radi u dokumentarcu? Radi se o tišini, kao što sam naziv kaže. Ali ne bilo kakvoj tišini, nego o tišini koja mijenja čovjeka na način da mu otvara prostranstva gdje čovjek biva tik uz Boga, a da ne zna da je tu.
Riječ je kvazi reality show-u u obliku dokumentarca gdje 5 kandidata (jedan antiteist, jedna ateiskinja, jedan agnostik, jedna koja vjeruje u kršćanskog Boga, ali nije krštena i jedna katolkinja koja je izgubila vjeru) se povlači u tišinu samostana da obave duhovne vježbe isusovačkog tipa (o kojima sam već pisao ovdje). Skeptični u početku i ne znajući što ih čeka, misli su da će to proći bez problema i da se ništa neće desiti (jer što bi se to moglo ekstra desiti u 8 dana tišine?), mislili su da će im biti dosadno, no duboko su se iznenadili.
Nakon osam dana, antiteist, ateiskinja, agnostik su postali teisti (nažalost ne u punom kršćanskom smislu, ali Bogu hvala), nekrštena je postala punopravna članica Crkve, a katolkinja je zaživila svoju vjeru.
Zaista potresan dokumentarac koji prikazuje jedan diskretni ulazak Boga u njihove živote i kako im otkriva tko su oni zapravo iza svih tih maskih, u jednostavnoj tišini samostana i prirode. Kada čovjek malo iskoči iz ovoga svijeta i povuče se u osamu s Bogom i traži Ga, želi Ga upoznati, u 95% slučajeva ga nađe i upozna.
Lijepo.
Evo prvi dio je ovdje, ako budete željeli gledati dalje, vjerujem da će te se snaći:



Bog s vama!

08.08.2011. u 10:52 · Ostavi komentar (19) · Isprintaj · #